میز اپوکسی میز اپوکسی .

میز اپوکسی

بهترین و مهمترین کفپوش بیمارستانی مناسب چیست؟

کفپوش بیمارستانی مناسب 
به گزارش بهداشت نیوز : کفپوش بیمارستانی در کشورهای پیشرفته در کلینیک ها، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی، اتاق عمل و ... به منظور پوشش دهی فضای کف این محیط ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده کفپوش اپوکسی روشی بسیار مدرن و کارآمد جهت حفظ بهداشت محیط و جلوگیری از آلوده شدن فضا محسوب می گردد؛ زیرا کفپوش نامناسب بیمارستان حتی می تواند عامل انتقال بیماری باشد. در ادامه ی این مطلب به کفپوش بیمارستانی و نقش آن در بهداشت محیط می پردازیم.

 

کفپوش بیمارستانی

کفپوش بیمارستانی یک پوشش مقاوم و بدون درز است که به شکل مایع در رنگ ها و طرح های مختلف و توسط افراد متخصص اجرا می شود. از جمله مشخصه های این کفپوش علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری، پاکیزه نگه داشتن محیط بیمارستان از آلودگی های میکروبی و باکتریایی است. به عبارت دیگر یکی از تجهیزات مهم و بهداشتی که در محیط بیمارستان باید به آن باید توجه ویژه داشت، استفاده از کفپوش مناسب، کارآمد و بهداشتی در بخشهای مختلف بیمارستان است.

سیستم کفپوش این مراکز باید به نحوی طراحی، فرموله و اجرا گردد که امنیت افراد حاضر در بیمارستان را تأمین کند، محیط بیمارستان را پاکیزه نگه دارد و مانع از رشد عفونت‌ ها و باکتری‌ ها شود. همچنین توصیه می‌ شود که از کفپوش آنتی استاتیک اتاق عمل برای پوشش دهی اتاق عمل استفاده شود.

اگر نظافت در کف بیمارستان ها به دلیل بار میکروبی بالایی که دارند به درستی انجام نشود، سرایت بیماری بالا می رود. در کفپوشهای معمولی از جمله موزاییک و سرامیک، با توجه به درز موجود بین آنها، امکان نفوذ میکروارگانیزم ها به درون درزها و رشد و نمو آنها وجود دارد. این عوامل بیماری زا با شستشو از بین نمی روند و سبب بیماری بیشتر می شوند.

 

 

بهترین راه برای حل این مشکل، استفاده از کفپوشهای بیمارستانی مانند کفپوش اپوکسی بیمارستانی است. این پوشش به دلیل سطح صاف و بدون درز، در برابر میکروارگانیزم ها غیر قابل نفوذ است و نظافت سطح آن با مواد شوینده و ضدعفونی کننده به راحتی انجام می شود. برای نگهداری بهتر و عمر طولانی تر این نوع کفپوشها، بهتر است هر چند وقت یک بار کار نظافت کفپوشها را بر عهده افراد متخصص و مجرب در این حیطه محول کرد.

گروه گرفلور راه حل های نوآورانه، تزئینی و پایدار کفپوش و تکمیل دیوارها را ایجاد، تولید و به بازار عرضه می کند. ما راه‌حل‌های مخصوص کف‌پوش و دیوار را برای رفع نیازهای بازار داخلی ایجاد می‌کنیم: مسکن، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، ورزش، خرده‌فروشی، صنعت، دفاتر، مهمان‌نوازی و وسایل نقلیه حمل‌ونقل. گروه Gerflor چندین نام تجاری محصولات مشهور جهانی مانند Taraflex®، Mipolam®، DLW®، Tarabus®، Connor Sports®، Sportcourt® و Gradus® را جمع آوری می کند.

9 بیمارستان بزرگ جهان عبارتند از: بیمارستان یادبود چانگ گونگ، مرکز پزشکی غرب چین در دانشگاه سیچوان، مرکز بالینی صربستان، بیمارستان کریس هانی باراگوانات، بیمارستان مدنی احمداداب، بیمارستان طب سنتی چینی پکن، بیمارستان پرسبیتریان، بیمارستان یادبود جکسون، و بیمارستان سنت جورج. اندازه بزرگ این بیمارستان ها و کارکنان حرفه ای آنها به آنها اجازه می دهد تا تعداد زیادی از بیماران را در سطح محلی و بین المللی تحت پوشش قرار دهند.

 

بزرگترین بیمارستان های جهان

بیمارستان یادبود چانگ گونگ که به سادگی چانگ گونگ نامیده می شود، در شهر تائویوان در تایوان واقع شده است. این موسسه در سال 1976 تاسیس شد و توسط اعتباربخشی بیمارستان کمیسیون مشترک تایوان (TJCHA) تایید شده است. چانگ گونگ دارای 10000 تخت است و هر سال 8.2 میلیون بیمار سرپایی را تحت پوشش قرار می دهد.

 از این تعداد 2.4 میلیون نفر بستری هستند. علاوه بر این، این بیمارستان سالانه حدود 20000 بیمار بین المللی را درمان می کند. برخی از تخصص ها و فوق تخصص های بیمارستان چانگ گونگ شامل پیوند کبد، جراحی میکروسکوپی بازسازنده و درمان ناهنجاری فک و صورت است. چانگ گونگ برای بیش از 1000 پیوند موفقیت آمیز کبد شناخته شده است.

مرکز پزشکی غرب چین دانشگاه سیچوان در چنگدو، شهرستان سیچوان در چین واقع شده است. این بیمارستان بزرگ‌ترین بیمارستان چین و دومین بیمارستان بزرگ جهان است. بر اساس رتبه بندی بیمارستان های چین، بیمارستان غرب چین بهترین بیمارستان در این کشور است. این بیمارستان توسط وزارت آموزش چین اداره می شود. غرب چین دارای 4300 بستر است و تقریباً 3.5 میلیون نفر در آن حضور دارند. از این تعداد 93900 بیمار تحت عمل جراحی قرار می گیرند.

این بیمارستان دارای 6100 پرسنل ثابت شامل بیش از 550 دانشیار و استاد است. بیمارستان غرب چین شامل 15 بخش فناوری پزشکی، 36 بخش بالینی و 25 آزمایشگاه باز است.

علاوه بر این، بیمارستان کریس هانی باراگوانات بزرگترین بیمارستان در آفریقا و کل نیمکره جنوبی جهان است. در ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی واقع شده است. این بیمارستان دارای فضای تخت 3400 و 429 ساختمانی است که مساحت آن 233795 متر مربع است. بیمارستان کریس هانی باراگوانات در اصل یک بیمارستان نظامی در زمان جنگ جهانی دوم بود.

پس از آن، در دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی، این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان غیرنظامی برای بیماران سیاه پوست مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر، بیمارستان کریس هانی باراگوانات توسط اداره بهداشت استان گاوتنگ اداره می شود و هر روز به 2000 بیمار خدمات رسانی می کند.

خدمات بیمارستانی عالی و حرفه ای

چهار بیمارستان بزرگ جهان به دلیل خدمات پزشکی حرفه ای و برجسته خود برجسته شده اند. به عنوان مثال، چانگ گونگ دارای بیشترین تعداد پیوند موفق کلیه در جهان است. همچنین شایان ذکر است که خدمات آنها فراتر از مرزهای محدود کشورهایی است که در آنها یافت می شوند. آنها خدمات بین المللی عالی ارائه می دهند.

 

 برخی از آنها مانند چانگ گونگ که کارکنان اختصاصی برای بیماران بین المللی دارد. این بیمارستان‌های بزرگ نیز با استخدام کارگران زیادی که نیاز به امرار معاش دارند، تا حد زیادی به اقتصاد خود کمک می‌کنند. یکی از بیمارستان های آتی که به عنوان کلینیک مایو شناخته می شود، پس از تکمیل، دومین بیمارستان بزرگ جهان خواهد بود. این بیمارستان در ایالات متحده در حال ساخت است. 
منبع : کفپوش یزد


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۸:۳۱ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)