ميز اپوكسي ميز اپوكسي .

ميز اپوكسي

كفپوش هاي مناسب و قابل استفاده در كارخانه هاي صنايع غذايي

كارخانه ها صنايع غذايي چه كفپوشي استفاده كنند بهتره؟

به گزارش فردا نيوز :  كليه محيط هاي صنعتي نيازمند كفپوش صنعتي با كيفيت و طول عمر بالا مي باشند. امروزه پليمرها با ورود به حوزه كفپوشهاي صنعتي، حجم بالايي از كاربرد را در حوزه صنعت به خود اختصاص داده اند. كفپوشهاي اپوكسي، كفپوشهاي پلي يورتان، كامپوزيت و كفپوشهاي پلي اوره جذابيت بسيار بالايي در اين حوزه دارند. كفپوش صنعتي به صورت عمده در ضخامت هاي ۳ الي ۶ ميلي متر بر روي سطح اعمال مي شوند.

 

كفپوش صنعتي مي تواند به طور گسترده اي در ساخت و يا افزايش امكانات تجاري به عنوان كفپوش مورد استفاده قرار گيرد، به طور مثال كفپوش صنعتي مناسبي براي هر كدام از واحدهاي صنعتي، انبارها، فروشگاه هاي خرده فروشي و حتي رستوران ها تعريف شده است. كفپوش صنعتي مي تواند تقريباً در همه جاي يك ساختمان، از جمله كف پاركينگ، پياده رو هاي بيروني و محوطه، و حتي جزئيات معماري مثل لابي و سالن و اتاق خواب و … مورد استفاده قرار گيرد. در مقايسه با سيستم هاي تايلي، كفپوش صنعتي معمولاً از نظر عملكرد و دوام در ساختارها داراي نتايج بهتري است.

كفپوش صنعتي و كف سازي صنعتي با كاهش هزينه هاي اجرايي حمل و نقل و مواد و مصالح و افزايش مقاومت و عمر مفيد كف، بهترين نوع كف سازي در سراسر دنيا شناخته مي شود. از كفپوش صنعتي در كف سازي پاركينگ منازل نيز مي توان استفاده نمود؛ چون علاوه بر زيبايي، در برابر آلاينده ها، روغن و بنزين نيز مقاوم هستند و قابليت شستشوي آساني دارند.

كفپوش شركت ميهن در سال 1350 توسط ايوب پايداري تاسيس شد .او فعاليت خود را از نوجواني با فروش بستني به وسيله چرخ دستي آغاز كرد.امروز بعد از سالها تلاش و كوشش ، حاج ايوب پايداري ميهن را از كارگاهي كوچك به بزرگترين توليدكننده بستني و لبنيات در كشور تبديل كرده است كه در حال حاضر بيش از 25000 نفر را در بخش هاي مختلف به خدمت گرفته و فضاهاي توليدي سرپوشيده آن به 350 هزار متر مربع بالغ مي گردد.

درست است كه كفپوش صنعتي معمولا بر اساس ترجيح شخصي انتخاب مي‌شوند ولي بديهي است، شرايطي وجود دارد كه در آن شايد يك يا دو گزينه كفپوش بسيار بهتر از سايرين باشد. با توجه به اهميت كفپوش صنعتي قبل از انتخاب آن بايد از خودتان بپرسيد كه آيا لازم است كفپوش مد نظرتان در برابر نشت مواد شيميايي، چربي و روغن مقاوم باشد؟

 آيا در تاسيسات صنعتي شما عامل حرارتي خاصي وجود دارد كه به كفپوش دماي بيش از حد وارد كند؟ شركت لبنيات كاله چه نوع وسايل نقليه‌اي قرار است روي اين كفپوش تردد كنند و چه فشاري به آن وارد مي‌كنند؟

 آيا قرار است كفپوش در معرض رطوبت مداوم قرار گيرد؟ هزينه نصب، تعمير و نگهداري آنها چقدر خواهد بود؟ جوابي كه به اين سوالات مي‌دهيد تعيين مي‌كند كه بهترين انتخاب براي كفپوش سالن صنعتي شما كدام است.

 

 

 

تفاوت كفپوش اپوكسي و كفپوش پلي يورتان

ما در مورد مقايسه كفپوش اپوكسي و كفپوش پلي يورتان صحبت كرديم كه هر دو داراي ويژگي هاي مشابه و همچنين ويژگي هاي ساختاري متفاوتي هستند. به دليل اين ويژگي ها، آنها در زمينه هاي كاربردي مختلف استفاده مي شوند.

كفپوش هاي پلي يورتان را مي توان در يك مكان تهيه نمود و در قسمتي ديگر اعمال كرد، اما پوشش اپوكسي بايد در قسمتي كه قرار است اجرا شود سفت گردد.

 حتي اين تفاوت مي تواند تعيين كند كه كدام يك را براي كفپوش خود ترجيح مي دهيد. پوشش‌هاي اپوكسي زماني توصيه مي‌شوند كه از نظر زيبايي به خصوص طرح‌هايي با وضوح بالا مورد نياز باشند. پوشش اپوكسي به منظور حمايت از بتن و دوام آن در طبقاتي كه بار زياد است مانند پاركينگ مراكز خريد توصيه مي گردد.

زر ماكارون گروه در راستاي تحقق اهداف توسعه پايدار و تامين نيروي متخصص در صنعت غذا اقدام به تاسيس مركز آموزش‌هاي علمي كاربردي زر نموده است تا بتواند مسئوليت‌هاي اجتماعي خود را نيز به نحوي صحيح به انجام رساند.

دانشجويان اين مركز مي‏توانند ضمن فراگيري دانش تئوري، از امكانات و توانمندي‏‌هاي موجود در كارخانجات گروه زر براي افزايش توان مهارتي و كاربردي خود بهره بگيرند.

مسلماً اين افراد پس از فارغ ‏التحصيلي ‏قادرند با بهترين كارايي در صنايع توليدي مرتبط مشغول به كار شود. علاوه بر اين گروه صنعتي و پژوهشي زر در جهت توسعه امكانات بهداشتي كه حق مسلم هر انساني است، پروژه احداث و تجهيز بيمارستاني را در روستاي قاهان از بخش خلجستان به اتمام رسانده است.

شركت غذايي «نستله» در واقع يك غول جهاني در صنعت غذا و نوشيدني است كه درآمد آن بالغ بر ۹/ ۷۸ ميليارد دلار در سال ۲۰۱۷ بوده است. از زمان آغاز فعاليت اين شركت سوئيسي در ۱۵۰ سال پيش اكنون اين شركت چند‌مليتي در بازار ۱۸۹ كشور حضور دارد و ۳۳۵ هزار پرسنل براي آن كار مي‌كنند.

اين شركت با در اختيار داشتن دو هزار برند زيرمجموعه نظير غذاي كودك، آب‌ معدني، غلات صبحانه، شكلات و شيريني، قهوه، غذاي پختني، منجمد، لبنيات و نوشيدني خود را به‌عنوان يك برند جهاني تجاري مطرح كرده است. رشد اين برند در سال‌هاي اخير متاثر از تجارت نوشيدني‌هايي نظير «نسكافه» و «اسپرسو» بوده است كه ۶۸/ ۲۱ درصد مجموع درآمد‌هاي اين شركت از محل فروش اين دو محصول حاصل مي‌شود.

اين غول صنعت نوشيدني و غذا طي سال‌هاي اخير تمركز خود را بر بهبود كيفيت غذايي و بهداشتي مشتريان خود قرار داده است. در اين زمينه بخش سلامت شركت نستله به‌تازگي با يك موسسه درماني وارد همكاري ۱۴۵ ميليون دلاري شده است تا روش‌هاي جديدي را براي كاهش آلرژي برخي افراد به غذا ايجاد كنند.

 

 منبع : كفپوش سازان قرن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۳۱:۱۹ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

خريد بهترين كفپوش اپوكسي با كيفيت براي اماكن صنعتي

كفپوش اپوكسي با كيفيت براي اماكن صنعتي

جام جم آنلاين : كفپوش صنعتي مي تواند به طور گسترده اي در ساخت و يا افزايش امكانات تجاري به عنوان كفپوش مورد استفاده قرار گيرد، به طور مثال كفپوش صنعتي مناسبي براي هر كدام از واحدهاي صنعتي، انبارها، فروشگاه هاي خرده فروشي و حتي رستوران ها تعريف شده است.

 

كفپوش صنعتي مي تواند تقريباً در همه جاي يك ساختمان، از جمله كف پاركينگ، پياده رو هاي بيروني و محوطه، و حتي جزئيات معماري مثل لابي و سالن و اتاق خواب و … مورد استفاده قرار گيرد. در مقايسه با سيستم هاي تايلي، كفپوش صنعتي معمولاً از نظر عملكرد و دوام در ساختارها داراي نتايج بهتري است.

كفپوش صنعتي و كف سازي صنعتي با كاهش هزينه هاي اجرايي و مواد و مصالح و افزايش مقاومت و عمر مفيد كف، بهترين نوع كف سازي در سراسر دنيا شناخته مي شود. از كفپوش صنعتي در كف سازي پاركينگ منازل نيز مي توان استفاده نمود؛ چون علاوه بر زيبايي، در برابر آلاينده ها، روغن و بنزين نيز مقاوم هستند و قابليت شستشوي آساني دارند.

يك مورد خرابي يك كفپوش اپوكسي ارائه شده است. علت آسيب در فرمول اشتباه يكي از لايه ها يافت شده است كه حاوي مقدار غيرعادي حلال است كه باعث پلاستيك شدن رزين و در نتيجه از دست دادن خواص مكانيكي مي شود.

 كالريمتري روبشي ديفرانسيل، ميكرو استخراج فاز جامد- كروماتوگرافي گازي- طيف سنجي جرمي و پراش پرتو ايكس با زاويه باز استفاده شد.

تفاوت معني داري در درجه شبكه بين نمونه هاي معيوب و نمونه مرجع كه از سازنده توليد مي شود، مشاهده نشد. پس از تبخير بيش از حد حلال ها، رزين ها به طور كامل خواص مكانيكي خود را بازيافتند. مسئوليت خرابي به دليل سهل انگاري سازنده در فرمولاسيون رزين ها بوده است.

هدف از اين تحقيق افزايش رفتار الكترواستاتيكي و اصطكاكي پليمر اپوكسي به عنوان مواد كفپوش براي بسياري از كاربردها مانند منازل، سالن هاي ورزشي، مراكز تناسب اندام، مراكز اجتماعي، باشگاه هاي سلامت، مدارس و دانشگاه ها، مناطق بازي و همچنين ايستگاه هاي پليس و آتش نشاني است.

 

 

ما ضايعات تراشه ماشينكاري آلومينيوم را براي استفاده به عنوان ماده پركننده براي كفپوش اپوكسي به منظور افزايش ضريب اصطكاك و كاهش بار الكترواستاتيك توليد شده از اصطكاك كفش در برابر مواد كف پيشنهاد كرديم.

نتايج آزمايش نشان داد كه در حضور كفش‌هايي با سختي 65 shore A، حداكثر مقادير ضريب اصطكاك در 2% و 4% Al مشاهده شد. محتواي پودر حداقل بار الكترواستاتيكي در 4 و 5 درصد Al مشاهده شد. محتوا. براي كفش با سختي 63 shore A، حداكثر مقادير ضريب اصطكاك در 3% و 5% Al مشاهده شد.

محتواي پودر شارژ را مي توان با افزودن پودر آلومينيوم به كفپوش اپوكسي به ميزان 3 و 5 درصد كاهش داد. در حضور كفش‌هايي با سختي 67 shore A، حداكثر مقادير ضريب اصطكاك در 3% و 5% پودر آلومينيوم مشاهده شد.

حداقل شارژ مشاهده شده در 3 و 4 درصد Al. محتوا. ما مي‌توانيم استفاده از پودر تراشه آلومينيوم در پليمر اپوكسي را به عنوان پركننده براي افزايش خواص اصطكاكي و برق‌رساني سه‌گانه توصيه كنيم.

رزين اپوكسي داراي ويژگي‌هاي عالي رطوبت، چقرمگي كم، مقاومت در برابر حلال و شيميايي، انقباض كم در زمان پخت، خواص مقاومت الكتريكي و مكانيكي برتر و چسبندگي خوب به بسياري از بسترها است. در اين آزمايش، رزين اپوكسي را با مواد تغيير فاز تثبيت شده (SSPCM) براي افزايش خواص حرارتي رزين اپوكسي تهيه كرديم.

 SSPCM از طريق روش اشباع خلاء تهيه شد و كامپوزيت هاي SSPCM/رزين اپوكسي از طريق فرآيند هم زدن برشي و فرآيند پخت تهيه شدند. در فرآيند آماده سازي، رزين اپوكسي و هاردنر در يك ليوان با نسبت يك به يك مخلوط شدند.

سپس 5، 10، 15 و 20 درصد وزني SSPCM به مخلوط اضافه شد. خواص حرارتي و خواص شيميايي رزين اپوكسي با SSPCM از ميكروسكوپ الكتروني روبشي، كالريمتري اسكن تفاضلي، آناليز وزن سنجي حرارتي و دستگاه آنالايزر دستگاه تست جهاني آناليز شد.

از تجزيه و تحليل، ما مشخص كرديم كه رزين اپوكسي تهيه شده با SSPCM در مقايسه با رزين اپوكسي ظرفيت ذخيره‌سازي گرما و هدايت حرارتي بالايي دارد.

رزين هاي اپوكسي مواد شناخته شده اي هستند كه خواص مفيدي مانند استحكام كششي و مدول بالا، خواص چسبندگي خوب، هزينه كم و سهولت پردازش و مزاياي زيست محيطي را نشان مي دهند. با اين حال، چسب رزين اپوكسي هيچ ويژگي ذخيره سازي حرارتي ندارد.

ذخيره‌سازي گرماي نهان يكي از روش‌هاي مطلوب ذخيره‌سازي انرژي حرارتي است كه براي صرفه‌جويي در مصرف انرژي و بازده حرارتي در زمينه‌هاي مختلف از جمله سيستم‌هاي تهويه مطبوع خورشيدي و ساختمان‌ها در نظر گرفته مي‌شود.

بنابراين ما چسب رزين اپوكسي تقويت شده حرارتي را با استفاده از PCM تهيه كرديم. اين مقاله به اثرات n-هگزادكان و سديم لوريل سولفات بر خواص حرارتي و خواص شيميايي چسب رزين اپوكسي و HEAC با استفاده از كالريمتري اسكن تفاضلي، آناليز وزن سنجي حرارتي و طيف‌سنجي تبديل فوريه مادون قرمز مي‌پردازد.

 

همچنين، ما كاربرد چسب رزين اپوكسي كامپوزيت را براي كف‌پوش‌هاي چوبي با استفاده از n-هگزادكان از طريق اندازه‌گيري استحكام باند از آناليز دستگاه تست جهاني ارزيابي كرديم.

منبع :صنعت رنگ اروپا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۶:۳۹ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

بررسي قيمت كفپوش اپوكسي در مقايسه با ديگر كفپوش ها

بررسي قيمت كفپوش اپوكسي در ايران و جهان

به گزارش اقتصاد 24 : قيمت كفپوش اپوكسي به موارد زيادي بستگي دارد ولي دو دليل اصلي آن اجرا و قيمت مواد هست كه عمدتا از پتروشيمي تهيه ميشود به همين منظور تابع قيمت دلار هست.

 

 

 صنعتي كفپوش هاي اپوكسي پلي آمين‌ و كفپوش هاي اپوكسي پلي آميد به صورت گسترده به عنوان كفپوش صنعتي به كار برده ميشوند. كفپوش اپوكسي صنعتي داراي مقاومت سايشي و خش پذيري بالايي مي باشند و در صورتيكه آماده سازي سطح به خوبي صورت گرفته باشد، چسبندگي بالايي به سطح دارند.

علاوه بر دسته بندي‌هاي بالا، انواع كفپوش اپوكسي صنعتي را به طور كلي مي توان به صورت زير دسته بندي نمود:

كفپوش صنعتي آنتي استاتيك: كفپوش آنتي الكترواستاتيك نوعي كفپوش است كه از قابليت انتقال الكتريسيته ساكن برخوردار مي باشد. در واقع الكتريسيته ساكن از طريق اين كفپوش به چاه ارت هدايت مي شود، در نتيجه از ايجاد جرقه ممانعت مي گردد.

كفپوش‌ صنعتي ضد اسيد: كفپوش اپوكسي براي سطوحي كه مدام در معرض مواد شيميايي قرار دارند مناسب ترين گزينه است، زيرا مقاومت مكانيكي و شيميايي آن بسيار بالاست.

كفپوش پلي وينيل كلرايد ياPVC: كفپوشپي وي سي داراي خاصيت ارتجاعي است و بسيار منطعف مي باشد از اين نوع كفپوشها اصولاً در سالن هاي ورزشي استفاده مي شود.

كفپوش ضد گرد و غبار: كفپوش ضد گرد و غبار كه به كفپوش آنتي داست معروف است، داراي سطحي يكپارچه و صاف است و مقاومت آن در برابر سائيدگي و فشار بالا مي باشد. اين كفپوش ها را مي توان به راحتي شست و آن ها را استريل كرد.

كفپوش ترافيكي: كفپوش هاي ترافيكي نوع ديگري از كفپوش هاي صنعتي محسوب مي شوند كه مقاومت بسيار بالايي در برابر فشارها و بارهاي سنگين دارند و در محيط هايي مانند كارخانه ها و انبارها مورد استفاده قرار مي گيرند.

همچنين كفپوش رزيني صنعتي بر حسب ضخامت و پرداخت نهايي سطح به انواع مختلفي تقسيم بندي مي شوند:

كفپوش صنعتي با تردد بسيار سبك

كفپوش‌ صنعتي با تردد سبك

كفپوش‌ صنعتي با كاربري سنگين

كفپوش‌صنعتي با كاربري بسيار سنگين

قيمت كفپوش اپوكسي در بازار جهاني

homeguide.com هزينه كفپوش اپوكسي بين 750 تا 4928 دلار است كه اكثر صاحبان خانه ها بين 1320 تا 3080 دلار براي مواد و نصب هزينه مي كنند.

هزينه پوشش اپوكسي بسته به نوع اپوكسي مورد استفاده و هزينه كار از 3 تا 7 دلار در هر فوت مربع متغير است. اپوكسي مبتني بر آب مي تواند دو تا سه برابر كمتر از 100٪ اپوكسي جامد قيمت داشته باشد. اپوكسي جامد براي كفپوش‌هايي با دوام و نگهداري كمتر مورد نياز است.

 

هزينه كفپوش اپوكسي

ميانگين هزينه ملي 1711 دلار

حداقل هزينه 750 دلار

حداكثر هزينه 4928 دلار

ميانگين محدوده 1320 تا 3080 دلار

هزينه كفپوش اپوكسي به ازاي هر فوت مربع

كفپوش اپوكسي بسته به نوع اپوكسي انتخابي براي هر فوت مربع نصب شده بين 3 تا 7 دلار هزينه دارد. براي نصب اپوكسي، مواد 1 تا 2 دلار در هر فوت مربع و نيروي كار به طور متوسط ​​2 تا 5 دلار در هر فوت مربع هزينه دارند. نهايي شما به شدت به اندازه ناحيه اي كه بايد اپوكسي شود بستگي دارد.

 

هزينه كفپوش اپوكسي

ميانگين هزينه نصب

مواد 1 تا 2 دلار / SF

نيروي كار 2 تا 5 دلار / SF

مجموع 3 تا 7 دلار در هر فوت مربع

كفپوش اپوكسي خاكستري روشن نصب شده در گاراژ با پوشش تازه

 

هزينه مواد كفپوش اپوكسي

هزينه مواد كفپوش اپوكسي بسته به نوع اپوكسي از 0.37 تا 1.40 دلار در هر فوت مربع متغير است. اپوكسي هاي پايه آب با قيمتي بين 0.37 تا 1.20 دلار ارزان ترين هستند. قيمت اپوكسي جامد دو تا سه برابر بيشتر از پايه آب است كه 1.40 دلار در هر فوت مربع است.

 

هزينه كار كفپوش اپوكسي

- اگر خودتان كار آماده سازي را انجام نمي دهيد، آماده سازي مي تواند يك روز با قيمت حدود 500 دلار براي دو كارگر طول بكشد. نيروي كار براي كل پروژه 2 تا 5 دلار به ازاي هر فوت مربع گران است، زيرا آنها بايد ابتدا آن را آماده كنند و سپس در روز دوم براي پوشش دادن آن برگردند، سپس روز سوم براي مهر و موم كردن آن.

 

هزينه كف زيرزمين اپوكسي

هزينه متوسط ​​اعمال اپوكسي در كف زيرزمين 3 تا 7 دلار در هر فوت مربع است. اپوكسي يك ماده ضد آب طبيعي است كه به محافظت زيرزمين شما از آسيب آب كمك مي كند.

 

كف و ميز آشپزخانه اپوكسي

اپوكسي در كف آشپزخانه و ميزهاي آشپزخانه شگفت انگيز به نظر مي رسد و به طور متوسط ​​3 تا 7 دلار در هر فوت مربع براي مواد و نصب هزينه دارد. شما مي توانيد هر الگو، بافت يا پايه سنگريزه اي را كه مي خواهيد روي آن اپوكسي كنيد تا آشپزخانه روياهاي خود را بسازيد، انتخاب كنيد. اپوكسي به دليل دوام در اكثر كفپوش هاي آشپزخانه هاي تجاري معمول است و تميز كردن آن آسان است.

 

كفپوش آشپزخانه اپوكسي سفيد

 

پاسيو سنگريزه اپوكسي

يك كيت اپوكسي سنگريزه 6 گالن كه حدود 250 فوت مربع را پوشش مي دهد، 450 دلار قيمت دارد. براي سنگريزه هاي صاف، حدود 150 دلار هزينه دارد تا سنگريزه هاي كافي براي پوشش يك مساحت 250 فوت مربع باشد. هنگامي كه نيروي كار را در نظر بگيريد، هزينه ها تقريباً 4 دلار براي هر فوت مربع در كل خواهد بود.

 

آب بندي راهروهاي بتني

هزينه آب بندي يك راهرو بسته به اندازه از 80 تا 240 دلار متغير است. براي يك راهرو با مساحت 480 فوت مربع، مي توانيد انتظار داشته باشيد 80 تا 115 دلار براي آب بندي بپردازيد. براي يك راهرو بزرگتر به مساحت 1000 فوت مربع، پيمانكاران معمولاً بين 170 تا 240 دلار براي پوشش آب بندي مي گيرند.

 

ميانگين هزينه براي رنگ آميزي و آب بندي بتن

هزينه متوسط ​​رنگ آميزي بتن قبل از آب بندي 0.60 تا 1.60 دلار در هر فوت مربع بسته به اندازه منطقه است. پس از رنگ آميزي، مي توانيد انتظار پرداخت 3 دلار به ازاي هر فوت مربع را براي يك سيلر متوسط ​​اپوكسي مبتني بر آب از جمله نصب حرفه اي داشته باشيد.

 

پوشش كف گاراژ اپوكسي متاليك خاكستري با تكه هاي فلزي

 

بازگشت به بالا

 

هزينه پوشش كف گاراژ

 

يك گاراژ معمولي 24 در 24 اينچي با 576 SF براي نصب پوشش حرفه اي اپوكسي به طور متوسط​​1728 دلار هزينه دارد. درزگير بتن اپوكسي يكي از بهترين درزگيرهايي است كه مي توانيد به كف گاراژ خود اضافه كنيد زيرا مقاومت بالايي در برابر آسيب و تردد زياد دارد.

منبع : صنايع پتروشيمي ماد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۳:۲۵ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

چرا كفپوش اپوكسي مورد تاييد است؟

به گزارش مثلث آنلاين : كفپوش صنعتي و كف سازي صنعتي با كاهش هزينه هاي اجرايي و مواد و مصالح و افزايش مقاومت و عمر مفيد كف، بهترين نوع كف سازي در سراسر دنيا شناخته مي شود. از كفپوش صنعتي در كف سازي پاركينگ منازل نيز مي توان استفاده نمود؛ چون علاوه بر زيبايي، در برابر آلاينده ها، روغن و بنزين نيز مقاوم هستند و قابليت شستشوي آساني دارند.

 

 

مزاياي كفپوشهاي صنعتي

كفپوش صنعتي بيشتر در مكان هايي كه در معرض مواد شيميايي و اسيدي قرار دارند، به كار مي رود. اين كفپوشها همچنين بايد از مقاومت لازم در برابر خوردگي، آتش، سائيدگي، رطوبت و … نيز برخوردار باشند. كفپوشهاي صنعتي، سطحي صاف و بدون خلل و فرج دارند؛ از اين رو آب و مواد اسيدي يا بازي نمي توانند درون آنها نفوذ كرده و به آنها آسيب رسانند.

از جمله ساير مزاياي كفپوشهاي صنعتي مي توان به موارد زير نيز اشاره كرد:

·        مقاومت مكانيكي بسيار بالا

·        ضد خط و خش

·        داراي دوره هاي گارانتي و ضمانت مختلف

·        نفوذناپذير در برابر رطوبت و مايعات

·        داراي چسبندگي بالا به سطح زيرسازي

·        جلوگيري از ايجاد و انتقال گرد و غبار در محيط

·        مقاومت بالا در برابر ترك خوردگي

اين دوام خواهد آورد

Robexcontracting  :كفپوش اپوكسي دوام و ماندگاري بالايي دارد. اين رنگ پنج برابر ضخيم تر از رنگ معمولي است، ضد آب است و داراي مقاومت سايشي و شيميايي عالي است. اين به اين معني است كه مي تواند با حجم زياد ورود و جابجايي تجهيزات و محصولات سنگين كنار بيايد. طول عمر آن بستگي به نوع كفپوش اپوكسي مورد استفاده، تعداد لايه ها و نحوه استفاده از كف دارد.

سهولت كاربرد

استفاده از پوشش كف اپوكسي بر روي كفي كه به درستي آماده شده است بسيار آسان است. بهترين كار اين است كه توسط يك تيم متخصص كه در استفاده از محصولات با تجربه هستند و از تمام تجهيزات مناسب برخوردار هستند، استفاده شود.

چسبندگي عالي دارد

كفپوش اپوكسي چسبندگي بسيار خوبي به بتن، چوب و ساير سطوح دارد و باعث ايجاد پوششي سخت مي شود كه سطح زيرين آن به درستي آماده شده باشد. همچنين از آن در برابر رطوبت، لكه، چربي و ترك محافظت مي كند.

شما نمي لغزيد

كفپوش اپوكسي با افزودن سنگدانه ضد لغزش ساخته مي شود و براي مناطقي كه ممكن است خيس شوند، مانند كارخانه هاي فرآوري مواد غذايي، نانوايي ها، لبنيات، كشتارگاه ها و آبجوسازي ها، گزينه اي عالي است.

 

 

بسيار بهداشتي است

كفپوش اپوكسي بسيار بهداشتي است. چيز زيادي به آن نمي چسبد و جارو كردن و تميز كردن آن آسان است. در برابر باكتري ها و ميكروب ها مقاوم است كه ضدعفوني آن را آسان مي كند. بوي كمي دارد و لكه نمي‌كند و براي كارخانه‌هاي فرآوري مواد غذايي يا آشپزخانه‌هاي صنعتي گزينه مناسبي است.

بسياري از رنگ ها و پرداخت ها

كفپوش اپوكسي ثبات رنگ خوبي دارد و در طيف گسترده اي از رنگ ها و پرداخت هاي استاندارد و سفارشي مانند براق موجود است. اكثر رنگ ها را مي توان در رنگ هاي RAL و BS 4800 توليد كرد.

اما، شما همچنين بايد در نظر بگيريد:

سطح زيرين بايد به درستي آماده شود

آماده سازي صحيح كف سطح زيرين، كليد يك پايان عالي است. تجهيزات تخصصي مانند آسياب خلاء با سر الماس ضروري است و بهتر است توسط يك تيم متخصص انجام شود. قبل از اجراي كفپوش اپوكسي، هرگونه ترك بايد پر شود و سطح زيرين آن بايد تميز و عاري از هرگونه چربي، روغن، حلال يا گرد و غبار باشد. عدم آماده سازي درست كارايي كفپوش را كاهش مي دهد و بر هزينه و زمان صرف شده براي تكميل آن مي افزايد.

بايد به درستي اعمال شود

كفپوش اپوكسي بايد دقيقاً طبق دستورالعمل سازنده و ترجيحاً توسط تيم متخصص اجرا شود. اگر به درستي انجام نشود، ممكن است آنطور كه بايد بادوام و ماندگار نباشد. هر لايه بايد قبل از اضافه شدن لايه بعدي كاملاً خشك شود. عدم استفاده صحيح از آن مي تواند منجر به جايگزيني پرهزينه شود.

بايد به درستي نگهداري شود

اگر كفپوش اپوكسي به درستي نگهداري نشود ممكن است ترك و بريدگي ايجاد شود. ممكن است مناطق بزرگ شروع به كنده شدن كنند و سپس كف بايد تعمير يا تعويض شود.

ممكن است حذف آن دشوار باشد

 

هنگامي كه كفپوش اپوكسي اجرا شد، تغيير آن مي تواند كار فشرده و پرهزينه باشد. بنابراين مطمئن شويد كه از رنگ و طرحي كه انتخاب كرده ايد قبل از اعمال آن راضي هستيد.

منبع : كفپوش برتر خاورميانه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۹:۴۶ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

انتخاب بهترين كفپوش اپوكسي مناسب براي سوله صنعتي

كفپوش اپوكسي مناسب براي سوله صنعتي

به گزارش سايت با مردم :كليه محيط هاي صنعتي نيازمند كفپوش صنعتي با كيفيت و طول عمر بالا مي باشند. امروزه پليمرها با ورود به حوزه كفپوشهاي صنعتي، حجم بالايي از كاربرد را در حوزه صنعت به خود اختصاص داده اند.

كفپوشهاي اپوكسي، كفپوشهاي پلي يورتان، كامپوزيت و كفپوشهاي پلي اوره جذابيت بسيار بالايي در اين حوزه دارند. كفپوش صنعتي به صورت عمده در ضخامت هاي ۳ الي ۶ ميلي متر بر روي سطح اعمال مي شوند

كفپوش صنعتي مي تواند به طور گسترده اي در ساخت و يا افزايش امكانات تجاري به عنوان كفپوش مورد استفاده قرار گيرد، به طور مثال كفپوش صنعتي مناسبي براي هر كدام از واحدهاي صنعتي، انبارها، فروشگاه هاي خرده فروشي و حتي رستوران ها تعريف شده است.

 

كفپوش صنعتي مي تواند تقريباً در همه جاي يك ساختمان، از جمله كف پاركينگ، پياده رو هاي بيروني و محوطه، و حتي جزئيات معماري مثل لابي و سالن و اتاق خواب و … مورد استفاده قرار گيرد. در مقايسه با سيستم هاي تايلي، كفپوش صنعتي معمولاً از نظر عملكرد و دوام در ساختارها داراي نتايج بهتري است.

كفپوش صنعتي و كف سازي صنعتي با كاهش هزينه هاي اجرايي و مواد و مصالح و افزايش مقاومت و عمر مفيد كف، بهترين نوع كف سازي در سراسر دنيا شناخته مي شود.

از كفپوش صنعتي در كف سازي پاركينگ منازل نيز مي توان استفاده نمود؛ چون علاوه بر زيبايي، در برابر آلاينده ها، روغن و بنزين نيز مقاوم هستند و قابليت شستشوي آساني دارند.

فروپاشي سوله فولادي صنعتي: مطالعه موردي براي خطاهاي اساسي در مهندسي سازه محاسباتي و روش هاي كنترل

فروپاشي هايي كه جز زيان هاي اقتصادي توليد نمي كنند، اغلب براي عموم و جامعه مهندسان ناشناخته باقي مي مانند. دلايل فني هر فروپاشي حتي اگر نيازي به تحقيق علمي نباشد، شايسته توجه است، زيرا اغلب نشان مي‌دهند كه رويه‌هاي طراحي و كنترل و مقررات آيين‌نامه ممكن است در جلوگيري از خطاها هم در طراحي و هم در مرحله ساختمان مهندسي سازه استاندارد شكست بخورند.

در اين مقاله ريزش يك سوله فولادي صنعتي، زير يك لايه 10 سانتي‌متري برف تازه، مورد بحث قرار مي‌گيرد كه نشان مي‌دهد ريزش آن ناشي از زنجيره‌اي از خطاها، در مرحله طراحي، در هنگام مونتاژ و در مرحله بازرسي و كنترل نهايي است.

با رعايت دقيق قوانين ساختمان، استانداردها و الزامات سرعت باد، همه ساختمان‌هاي ما با مهندسي خاص سايت همراه هستند كه براي ساده‌سازي فرآيند عبور ساختمان جديد شما از طريق برنامه‌ريزي و تأييد شوراي محلي طراحي شده‌اند.

تيم Now Buildings درك مي كند كه هر مشتري نياز و هدف متفاوتي براي ساختمان خود دارد. سوله صنعتي Now Buildings دهانه هاي بزرگ و حداكثر فاصله هاي داخلي را كه براي ماشين آلات، وسايل نقليه يا اهداف ذخيره سازي خود نياز داريد، با گزينه هاي مختلف براي سفارشي كردن سوله جديد در اختيار شما قرار مي دهد.

چه به درب هاي غلتكي صنعتي يا خانگي، درب هاي كشويي، درب هاي دسترسي شخصي، نورگير يا گردباد نياز داشته باشيد، تيم مجرب ما مي تواند به شما كمك كند سوله خود را مطابق با مشخصات دقيق خود طراحي كنيد.

فرآيند انتخاب كفپوش

كوكا كولا با كفپوش هاي رزيني با كارايي بالا غريبه نيست.

 

براي اين فضا، كوكاكولا به كفي صاف، مقاوم در برابر لغزش و مقاوم در برابر سايش نياز داشت كه به راحتي تميز و نگهداري شود. در اين انبار، اسكيت هاي بلند و سنگين محصولات به و از جايگاه هاي حمل و نقل در حال حمل و نقل هستند. با ترافيك مداوم و نگهداري محصولات غذا و نوشيدني، تميز كردن آسان و در عين حال بدون لغزش يك امر ضروري بود.

 

با اين كه اين يك مركز فعال است، زمان چرخش بسيار مهم بود. كوكا كولا داراي محموله هاي روزانه در روزهاي هفته است، با بسياري از اسكله هاي بارگيري در يك زمان معين، بنابراين كار تا حد ممكن در طول شب براي تكميل اين كار ضروري بود.

 

Applied يك سيستم پلي اورتان اپوكسي اپوكسي 3 لايه را نصب كرد كه تمام جعبه هاي كوكا كولا را كه براي فضا مورد نياز بود بررسي مي كرد تا محيطي ايمن تر و پربارتر ايجاد كند.

محلول پوشش

Applied توانست با استفاده از آسياب‌هاي 600 ولتي HTC با فيلتر هپا، طبق برنامه مشتريان كار كند تا از يك كف صيقلي الماسي صاف و جديد اطمينان حاصل كند. ما تمام ترك ها و عيوب را با ملات اپوكسي وصله كرديم و 7 پاس به شن 1500 ريز ارائه داديم. ما صيقلي كردن كف را با تقويت كننده Bellatrix به پايان رسانديم تا سطحي شبيه به آينه ارائه دهيم.

 

علاوه بر اين، در مجاورت منطقه حمل و نقل، كوكاكولا براي خط جديد تجهيزات خود به يك سيستم كف توليدي مقاوم در برابر مواد شيميايي مقاوم در برابر لغزش نياز داشت. كوكا كولا همچنين به دليل ريختن شكر و سيستم تخليه ليفتراك نياز به تميز كردن آسان داشت.

Applied اپوكسي اپوكسي طبقه 3 پرفروش ما را با پوشش رويي دستگيره براق پلي اورتان نصب كرد. اين امر باعث مقاومت شيميايي محصولات و محصولات پاك كننده آنها مي شد. به دليل داشتن دسته براق غير دندانه دار به راحتي تميز مي شود. ما همچنين زهكش هاي شيار فولادي ضد زنگ را براي يك سيستم زهكشي ايمن و كاربردي با تايمر فلاش خودكار نصب كرديم. اين امر تميز كردن آسان و سيستم زهكشي بلبرينگ ليفتراك را تضمين مي كند. مجدداً ما توانستيم در مورد معاملات ديگر كار كنيم و جدول زماني چرخش را براي يك طبقه عملكردي كاملاً درمان شده برآورده كنيم.

 

 منبع : دنياي علم رنگ و پليمر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۶:۱۷ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

آزمايشگاه تشخيص رنگ اپوكسي

به گزارش افكار نيوز : رنگ اپوكسي از جمله رنگ هاي ترموست و دو جزئي است كه از تركيب رزين اپوكسايد با هاردنر يا سخت‌ كننده پلي‌ آمين و يا پلي آميد به دست مي‌ آيد و در زمينه هاي متفاوتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 اين رنگ پس از خشك شدن كامل، قابل شستشو بوده و به علت داشتن خاصيت انعطاف پذيري در مقابل تغيير شكل هاي سطحي سازه مقاوم است. رنگ اپوكسي بيشتر براي مصارف صنعتي طراحي شده است و به دليل مقاومت بالايي كه در برابر رطوبت، اصطكاك، عوامل جوي و مواد شيميايي دارد، بيشتر به عنوان پوشش و در مصارفي نظير كفپوش اپوكسي كردن زمين مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

 

رنگ اپوكسي چيست؟

رنگ‌ اپوكسي رنگي دوجزئي است و براي خشك‌شدن، به هاردنر (سخت‌كننده) نياز دارد. جزء اول اين رنگ شامل رزين، پيگمنت (رنگدانه) و افزودني‌ها بوده و جزء دوم آن (هاردنر) معمولاً شامل يك پلي‌آمين (داراي گروه عاملي NH2) يا پلي آميد است. هنگامي كه رزين اپوكسي با آمين‌ها واكنش مي‌دهد، ويسكوزيته فيلم رنگ افزايش يافته و اتصالات عرضي در آن به وجود مي‌آيد كه منجر به تشكيل  يك پوشش حفاظتي سخت خواهد شد. نسبت اختلاط در اين رنگ ها بسيار مهم است. در صورت عدم رعايت اين نسبت، رنگ خواص مطلوب را به دست نمي آورد و يا اصلاً خشك نخواهد شد.

 

رنگ اپوكسي به دليل مقاومت بالايي كه در برابر رطوبت، اصطكاك و عوامل جوي مانند گرما و سرما و مواد شيميايي دارد، جايگزين مناسبي براي پوشش هاي محافظتي مي باشد. رنگ اپوكسي اين توانايي را دارد كه به سطح بتن بچسبد و يك پوشش كاملاً پايدار و محكم ايجاد كند.

 

پس از اختلاط رنگ‌ اپوكسي با هاردنر، يك تركيب يكنواخت به دست مي‌ آيد كه در ابتدا ويسكوزيته آن تغييري نمي‌كند. سپس رنگ به آرامي شروع به افزايش ويسكوزيته كرده و مخلوط به سختي همزده مي‌شود. در آخر نيز رنگ سخت شده و اصطلاحاً پخت مي‌شود؛ لذا پس از اختلاط رنگ‌ اپوكسي فرصت محدودي براي اعمال آن وجود خواهد داشت.

بمنظور حفاظت سطوح تجهيزات صنعت برق در شرايط فيزيكي، مكانيكي و محيطي مختلف از انواع رنگ و پوشش استفاده بعمل مي‌آيد. با توجه به اهميت رنگ و پوشش و هزينه‌هاي بالاي اعمال رنگ، لازم است مشخصات فني رنگ‌هاي مورد استفاده تعيين گرديده و كيفيت آنها كنترل گردد.

آزمايشگاه رنگ و پوشش پژوهشگاه نيرو بمنظور انجام آزمونهاي رنگ بر طبق استانداردهاي ملي و بين‌المللي و رفع نيازهاي صنعت برق در اين زمينه تأسيس گرديده است. براي انجام پروژه هاي تحقيقاتي مربوط به رنگ از امكانات اين آزمايشگاه استفاده بعمل مي آيد. اين آزمايشگاه علاوه بر بخش‌هاي توليد، انتقال و توزيع صنعت برق به ساير صنايع (از قبيل صنايع نفت، پتروشيمي، گاز، خودرو و ... ) نيز مي‌تواند خدمات آزمايشگاهي و مشاوره‌اي ارائه دهد.

 

كفپوشهاي صنعتي

 

كليه محيط هاي صنعتي نيازمند كفپوش صنعتي با كيفيت و طول عمر بالا مي باشند. امروزه پليمرها با ورود به حوزه كفپوشهاي صنعتي، حجم بالايي از كاربرد را در حوزه صنعت به خود اختصاص داده اند. كفپوشهاي اپوكسي، كفپوشهاي پلي يورتان، كامپوزيت و كفپوشهاي پلي اوره جذابيت بسيار بالايي در اين حوزه دارند. كفپوش صنعتي به صورت عمده در ضخامت هاي ۳ الي ۶ ميلي متر بر روي سطح اعمال مي شوند

 

 

كفپوش صنعتي مي تواند به طور گسترده اي در ساخت و يا افزايش امكانات تجاري به عنوان كفپوش مورد استفاده قرار گيرد، به طور مثال كفپوش صنعتي مناسبي براي هر كدام از واحدهاي صنعتي، انبارها، فروشگاه هاي خرده فروشي و حتي رستوران ها تعريف شده است. كفپوش صنعتي مي تواند تقريباً در همه جاي يك ساختمان، از جمله كف پاركينگ، پياده رو هاي بيروني و محوطه، و حتي جزئيات معماري مثل لابي و سالن و اتاق خواب و … مورد استفاده قرار گيرد. در مقايسه با سيستم هاي تايلي، كفپوش صنعتي معمولاً از نظر عملكرد و دوام در ساختارها داراي نتايج بهتري است.

 

كفپوش صنعتي و كف سازي صنعتي با كاهش هزينه هاي اجرايي و مواد و مصالح و افزايش مقاومت و عمر مفيد كف، بهترين نوع كف سازي در سراسر دنيا شناخته مي شود. از كفپوش صنعتي در كف سازي پاركينگ منازل نيز مي توان استفاده نمود؛ چون علاوه بر زيبايي، در برابر آلاينده ها، روغن و بنزين نيز مقاوم هستند و قابليت شستشوي آساني دارند.

پوششهاي صنعتي به طور كلي جهت پوششهاي سالن هايي با كاربري صنعتي استفاده مي گردند. كفپوشهاي صنعتي از متريال هاي مختلف ساخته مي شوند و هر كدام براي مكاني خاص مناسب هستند. اين كفپوشها از مواد اوليه اپوكسي، پلي يورتان و يا پلي اوره مي باشند كه به صورت عمده بر روي سطح بتن يا فلز اجرا مي گردند. كفپوشهاي اپوكسي و پلي يورتان بيشترين كاربرد را در اين حوزه دارا مي باشند. كفپوشهاي اپوكسي بيشترين كاربرد را در محيط هايي با مقاومت خوردگي بالا دارا مي باشند.

 

كفپوش صنعتي (رزيني) را بر اساس جنس آنها نيز مي توان دسته بندي نمود:

 

 

كفپوش اپوكسي صنعتي كفپوش هاي اپوكسي پلي آمين‌ و كفپوش هاي اپوكسي پلي آميد به صورت گسترده به عنوان كفپوش صنعتي به كار برده ميشوند. كفپوش اپوكسي صنعتي داراي مقاومت سايشي و خش پذيري بالايي مي باشند و در صورتيكه آماده سازي سطح به خوبي صورت گرفته باشد، چسبندگي بالايي به سطح دارند.

منبع : بازار رنگ امارات


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۴:۴۱ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

بهترين و مهمترين كفپوش بيمارستاني مناسب چيست؟

كفپوش بيمارستاني مناسب 
به گزارش بهداشت نيوز : كفپوش بيمارستاني در كشورهاي پيشرفته در كلينيك ها، بيمارستان ها، مراكز بهداشتي و درماني، اتاق عمل و ... به منظور پوشش دهي فضاي كف اين محيط ها مورد استفاده قرار مي گيرد. استفاده كفپوش اپوكسي روشي بسيار مدرن و كارآمد جهت حفظ بهداشت محيط و جلوگيري از آلوده شدن فضا محسوب مي گردد؛ زيرا كفپوش نامناسب بيمارستان حتي مي تواند عامل انتقال بيماري باشد. در ادامه ي اين مطلب به كفپوش بيمارستاني و نقش آن در بهداشت محيط مي پردازيم.

 

كفپوش بيمارستاني

كفپوش بيمارستاني يك پوشش مقاوم و بدون درز است كه به شكل مايع در رنگ ها و طرح هاي مختلف و توسط افراد متخصص اجرا مي شود. از جمله مشخصه هاي اين كفپوش علاوه بر حفظ زيبايي ظاهري، پاكيزه نگه داشتن محيط بيمارستان از آلودگي هاي ميكروبي و باكتريايي است. به عبارت ديگر يكي از تجهيزات مهم و بهداشتي كه در محيط بيمارستان بايد به آن بايد توجه ويژه داشت، استفاده از كفپوش مناسب، كارآمد و بهداشتي در بخشهاي مختلف بيمارستان است.

سيستم كفپوش اين مراكز بايد به نحوي طراحي، فرموله و اجرا گردد كه امنيت افراد حاضر در بيمارستان را تأمين كند، محيط بيمارستان را پاكيزه نگه دارد و مانع از رشد عفونت‌ ها و باكتري‌ ها شود. همچنين توصيه مي‌ شود كه از كفپوش آنتي استاتيك اتاق عمل براي پوشش دهي اتاق عمل استفاده شود.

اگر نظافت در كف بيمارستان ها به دليل بار ميكروبي بالايي كه دارند به درستي انجام نشود، سرايت بيماري بالا مي رود. در كفپوشهاي معمولي از جمله موزاييك و سراميك، با توجه به درز موجود بين آنها، امكان نفوذ ميكروارگانيزم ها به درون درزها و رشد و نمو آنها وجود دارد. اين عوامل بيماري زا با شستشو از بين نمي روند و سبب بيماري بيشتر مي شوند.

 

 

بهترين راه براي حل اين مشكل، استفاده از كفپوشهاي بيمارستاني مانند كفپوش اپوكسي بيمارستاني است. اين پوشش به دليل سطح صاف و بدون درز، در برابر ميكروارگانيزم ها غير قابل نفوذ است و نظافت سطح آن با مواد شوينده و ضدعفوني كننده به راحتي انجام مي شود. براي نگهداري بهتر و عمر طولاني تر اين نوع كفپوشها، بهتر است هر چند وقت يك بار كار نظافت كفپوشها را بر عهده افراد متخصص و مجرب در اين حيطه محول كرد.

گروه گرفلور راه حل هاي نوآورانه، تزئيني و پايدار كفپوش و تكميل ديوارها را ايجاد، توليد و به بازار عرضه مي كند. ما راه‌حل‌هاي مخصوص كف‌پوش و ديوار را براي رفع نيازهاي بازار داخلي ايجاد مي‌كنيم: مسكن، مراقبت‌هاي بهداشتي، آموزش، ورزش، خرده‌فروشي، صنعت، دفاتر، مهمان‌نوازي و وسايل نقليه حمل‌ونقل. گروه Gerflor چندين نام تجاري محصولات مشهور جهاني مانند Taraflex®، Mipolam®، DLW®، Tarabus®، Connor Sports®، Sportcourt® و Gradus® را جمع آوري مي كند.

9 بيمارستان بزرگ جهان عبارتند از: بيمارستان يادبود چانگ گونگ، مركز پزشكي غرب چين در دانشگاه سيچوان، مركز باليني صربستان، بيمارستان كريس هاني باراگوانات، بيمارستان مدني احمداداب، بيمارستان طب سنتي چيني پكن، بيمارستان پرسبيتريان، بيمارستان يادبود جكسون، و بيمارستان سنت جورج. اندازه بزرگ اين بيمارستان ها و كاركنان حرفه اي آنها به آنها اجازه مي دهد تا تعداد زيادي از بيماران را در سطح محلي و بين المللي تحت پوشش قرار دهند.

 

بزرگترين بيمارستان هاي جهان

بيمارستان يادبود چانگ گونگ كه به سادگي چانگ گونگ ناميده مي شود، در شهر تائويوان در تايوان واقع شده است. اين موسسه در سال 1976 تاسيس شد و توسط اعتباربخشي بيمارستان كميسيون مشترك تايوان (TJCHA) تاييد شده است. چانگ گونگ داراي 10000 تخت است و هر سال 8.2 ميليون بيمار سرپايي را تحت پوشش قرار مي دهد.

 از اين تعداد 2.4 ميليون نفر بستري هستند. علاوه بر اين، اين بيمارستان سالانه حدود 20000 بيمار بين المللي را درمان مي كند. برخي از تخصص ها و فوق تخصص هاي بيمارستان چانگ گونگ شامل پيوند كبد، جراحي ميكروسكوپي بازسازنده و درمان ناهنجاري فك و صورت است. چانگ گونگ براي بيش از 1000 پيوند موفقيت آميز كبد شناخته شده است.

مركز پزشكي غرب چين دانشگاه سيچوان در چنگدو، شهرستان سيچوان در چين واقع شده است. اين بيمارستان بزرگ‌ترين بيمارستان چين و دومين بيمارستان بزرگ جهان است. بر اساس رتبه بندي بيمارستان هاي چين، بيمارستان غرب چين بهترين بيمارستان در اين كشور است. اين بيمارستان توسط وزارت آموزش چين اداره مي شود. غرب چين داراي 4300 بستر است و تقريباً 3.5 ميليون نفر در آن حضور دارند. از اين تعداد 93900 بيمار تحت عمل جراحي قرار مي گيرند.

اين بيمارستان داراي 6100 پرسنل ثابت شامل بيش از 550 دانشيار و استاد است. بيمارستان غرب چين شامل 15 بخش فناوري پزشكي، 36 بخش باليني و 25 آزمايشگاه باز است.

علاوه بر اين، بيمارستان كريس هاني باراگوانات بزرگترين بيمارستان در آفريقا و كل نيمكره جنوبي جهان است. در ژوهانسبورگ در آفريقاي جنوبي واقع شده است. اين بيمارستان داراي فضاي تخت 3400 و 429 ساختماني است كه مساحت آن 233795 متر مربع است. بيمارستان كريس هاني باراگوانات در اصل يك بيمارستان نظامي در زمان جنگ جهاني دوم بود.

پس از آن، در دوران آپارتايد در آفريقاي جنوبي، اين بيمارستان به عنوان يك بيمارستان غيرنظامي براي بيماران سياه پوست مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر، بيمارستان كريس هاني باراگوانات توسط اداره بهداشت استان گاوتنگ اداره مي شود و هر روز به 2000 بيمار خدمات رساني مي كند.

خدمات بيمارستاني عالي و حرفه اي

چهار بيمارستان بزرگ جهان به دليل خدمات پزشكي حرفه اي و برجسته خود برجسته شده اند. به عنوان مثال، چانگ گونگ داراي بيشترين تعداد پيوند موفق كليه در جهان است. همچنين شايان ذكر است كه خدمات آنها فراتر از مرزهاي محدود كشورهايي است كه در آنها يافت مي شوند. آنها خدمات بين المللي عالي ارائه مي دهند.

 

 برخي از آنها مانند چانگ گونگ كه كاركنان اختصاصي براي بيماران بين المللي دارد. اين بيمارستان‌هاي بزرگ نيز با استخدام كارگران زيادي كه نياز به امرار معاش دارند، تا حد زيادي به اقتصاد خود كمك مي‌كنند. يكي از بيمارستان هاي آتي كه به عنوان كلينيك مايو شناخته مي شود، پس از تكميل، دومين بيمارستان بزرگ جهان خواهد بود. اين بيمارستان در ايالات متحده در حال ساخت است. 
منبع : كفپوش يزد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۸:۳۱ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

بهترين مزيت كفپوش صنعتي اپوكسي

 مزيت كفپوش صنعتي اپوكسي

كليه محيط‌هاي صنعتي نيازمند كفپوش صنعتي با كيفيت و طول عمر بالا مي‌باشند. امروزه پليمرها با ورود به حوزه كفپوش‌هاي صنعتي، حجم بالايي از كاربرد را در حوزه صنعت به خود اختصاص داده‌اند. كفپوش‌هاي اپوكسي، كفپوش‌هاي پلي‌يورتان، كامپوزيت و كفپوش‌هاي پلي‌اوره جذابيت بسيار بالايي در اين حوزه دارند. كفپوش صنعتي به صورت عمده در ضخامت‌هاي ۳ الي ۶ ميلي‌متر بر روي سطح اعمال مي‌شوند.

به گزارش خبر ببر : كفپوش صنعتي مي‌تواند به طور گسترده‌اي در ساخت و يا افزايش امكانات تجاري به عنوان كفپوش مورد استفاده قرار گيرد، به‌طور مثال كفپوش صنعتي مناسبي براي هر كدام از واحدهاي صنعتي، انبارها، فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي و حتي رستوران‌ها تعريف‌شده است. كفپوش صنعتي مي‌تواند تقريباً در همه جاي يك ساختمان، از جمله كف پاركينگ، پياده‌رو‌هاي بيروني و محوطه، و حتي جزئيات معماري مثل لابي و سالن و اتاق خواب و… مورد استفاده قرار گيرد. در مقايسه با سيستم‌هاي تايلي، كفپوش صنعتي معمولاً از نظر عملكرد و دوام در ساختارها داراي نتايج بهتري است.

 

Analysis on Fiber Reinforced Epoxy Concrete Composite for Industrial Flooring – A Review

كامپوزيت هاي اليافي به دليل وزن سبك، بادوام، مقرون به صرفه و مقاوم در برابر دما، از گستره خوبي در صنعت ساختمان برخوردار هستند. بسياري از محققان بر روي كامپوزيت هاي كفپوش صنعتي با الياف تمركز مي كنند. هدف اصلي اين مقاله بررسي اپوكسي تقويت‌شده با الياف براي كف‌پوش‌هاي صنعتي است.

اپوكسي را مي توان به عنوان عناصر كفپوش در صنايع استفاده كرد زيرا عملكرد خوبي دارند. از آنجايي كه الياف طبيعي و مصنوعي را مي‌توان با ماتريس‌هاي پركننده استفاده كرد كه بسيار ارزان‌تر از كفپوش‌هاي بتني كامپوزيت تقويت‌شده با الياف فولادي معمولي هستند و انواع ديگر كامپوزيت‌ها در اينجا الياف براي تقويت با ماتريس پركننده بتن اپوكسي يا پليمري در نظر گرفته مي‌شود.

خواص كامپوزيت الياف پليمر و الياف بتن براي آزمايشات آزمايش خمشي، خمشي، آزمايش كششي بررسي شده است و بر اساس نتايج مشخص مي شود كه كامپوزيت الياف پليمري بتن كه خواص مكانيكي و عملكرد خوبي نسبت به كامپوزيت هاي ذكر شده را مي توان براي كفپوش هاي صنعتي ساخت.

سطوح صنعتي حاوي رزين اپوكسي

سطوح رزين اپوكسي به طور گسترده در سيستم‌هاي كف‌سازي صنعتي (گاراژها، پاركينگ‌ها، كارخانه‌هاي صنعتي شيميايي و غيره) كه در آن‌ها مقاومت بالايي در برابر سايش مورد نياز است، استفاده مي‌شود.

مواد تشكيل دهنده و كاربرد به عنوان تابعي از تكيه گاه (بتن، مخلوط قير، فولاد) توصيف مي شود. سنگدانه هايي كه بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند كوارتز هستند،

اما براي مقاومت بيشتر در برابر سايش بوكسيت كلسينه شده همراه با سيليكات زيركونيوم و كربوراندوم استفاده مي شود. جزئيات در مورد درجه بندي، رزين مورد استفاده، عامل پخت،

كه دومي به طور كلي مخلوطي از پلي آمين و پلي آميد است،

ارائه شده است. اولي مقاومت شيميايي خوبي دارد، دومي چسبندگي و انعطاف پذيري دارد. نسبت بار / بايندر بستگي به نوع تنش هاي مكانيكي يا حمله شيميايي دارد كه كف در معرض آن قرار مي گيرد.

يك عامل پخت اپوكسي جديد براي كف‌پوش‌هاي صنعتي، پوشش‌ها، چسب‌هاي بتن و ملات‌هاي تعميري، Ancamine 2481، عامل يك آمين آليفاتيك اصلاح‌شده است كه در دماي محيط و دماي پايين، خواص فيزيكي عالي را بهبود مي‌بخشد.

مقاومت عالي در برابر رژگونه و لكه‌هاي آب، و تعادل مناسب زمان/عمر گلدان با انواع فرمول‌هاي اپوكسي. عامل پخت Anquamine 456 يك داروي خود امولسيون كننده است كه براي استفاده در سيستم هاي رزين اپوكسي مايع، جامد يا انعطاف پذير طراحي شده است.

دو عامل اپوكسي پلي آميدي با جامد بالا بدون نرم كننده براي پوشش هاي خشك شده محيطي، Ancamide 801 و 802، فرمول سازها را قادر مي سازد تا سيستم هايي را توسعه دهند كه زمان خشك شدن سريع دارند.

براقيت بالا؛ مقاومت در برابر خوردگي عالي و چسبندگي مرطوب عالي. علاوه بر اين، يك سورفكتانت جديد Surfnol، 485W، معرفي شد كه براي ارائه مزايايي مانند جريان بهبود يافته و تراز كردن طراحي شده است. كاهش كف روي برس و بهبود براقيت پوشش‌هاي چوبي با براقيت بالا.

حساس شدن راه هوايي اپوكسي از اپوكسي غير معمول است و اغلب تشخيص آن دشوار است.

هدف اين است كه نشان دهيم آسم تاخيري مرتبط با اپوكسي را مي توان با استفاده از چالش هاي استنشاقي كنترل شده ساده (SIC) با مواد محل كار تشخيص داد.

 SIC ها طبق پروتكل هاي دپارتمان با 3 اپوكسي مختلف انجام شد. مراحل كار در يك اتاقك استنشاقي تكثير شد. استروئيدهاي استنشاقي بين 2 تا 4 هفته قبل از چالش متوقف شدند. محصولات 2 جزء كار به صورت دستي با مقدار كل بين 200 تا 300 ميلي ليتر مخلوط شدند.

اين مايع بين 30 تا 90 دقيقه با قلم مو روي كاغذ نقاشي شد. پيك جريان (مورد A) يا FEV1 (موارد B و C) قبل، بلافاصله بعد، بعد از 1/2 ساعت و سپس به صورت ساعتي تا 24 ساعت اندازه گيري شد. مورد A و B بالهاي آسياب بادي توليد كردند. مورد C كفپوش صنعتي گذاشته شده است.

الف مردي 53 ساله سيگاري و مبتلا به رينيت آلرژيك ناشي از گرد و غبار خانگي بود. B يك مرد 50 ساله غير سيگاري با رينيت آلرژيك بود كه به كنه هاي گرد و غبار خانگي، علف و غير مجاز مي باشدرناريا حساس بود. سي يك مرد غير آتوپيك سيگاري سابق بود.

 

واكنش هاي تاخيري آسم 7 تا 10 ساعت پس از SIC رخ داد: مورد A 29% كاهش در PF، موارد B و C به ترتيب 24% و 29% در FEV1 كاهش يافت.

 مورد C همچنين واكنش حاد آسم با كاهش FEV1 38٪ داشت. هيچ واكنشي پس از چالش هاي كنترل با رنگ مبتني بر آب يا MDI مشاهده نشد. تست آزادسازي هيستامين (HR) با محصولات كاري براي مورد C منفي بود.

تست HR براي مورد B (فقط جزء سخت‌كننده) مثبت بود. اما تست HR براي IPA (CAS no.2855-13-2)، آلرژن مشكوك منفي بود.

اپوكسي ممكن است باعث تاخير در پاسخ آسم شود كه مي تواند با استفاده از يك SIC عملي با مواد محل كار تحت شرايط كنترل شده تشخيص داده شود، حتي اگر حساس كننده خاص قابل شناسايي نباشد.

منبع : كفپوش اپوكسي عسلويه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۱:۴۸ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

بهترين كفپوش پلي اورتان و تحليل مقاومت كششي و فشاري

​ كفپوش پلي اورتان و تحليل مقاومت كششي و فشاري

كفپوش پلي يورتان يكي از كفپوش هاي دو جزئي است كه در برابر تغييرات دمايي، شيميايي، مكانيكي، اشعه ماورابنفش، قارچ، باكتري و اشتعال مقاوم است. در واقع پلي اورتان يا PU، نام عمومي پليمرهايي است كه پيوند پلي اورتاني دارند. پيوند پلي اورتان به پيوند افزايشي بين يك گروه داراي ايزوسيانات با يك گروه داراي هيدروژن فعال مانند هيدروكسيل گفته مي شود.

اولين پليمر پلي اورتان در سال ۱۹۳۷ توسط اوتو باير در آلمان سنتز شد. اولين پليمر سنتزشده محصول واكنش دي ايزوسيانات بود. بعد از كشف اولين پليمر پلي اورتان، خانواده پلي اورتان ها به سرعت رشد كرد و جايگاه ويژه اي در صنعت به دست آورد. پلي اورتان در صنعت كفپوش نيز بسيار موردتوجه قرار گرفته است.

پوشش‌هاي پلي يورتان آب قابل درمان جديد (UVWPU) اصلاح شده توسط ملامين با استفاده از ايزوفورون دي ايزوسيانات (IPDI)، پلي اتيلن گليكول (PEG)، α، α-دي متيلول پروپيونيك اسيد (DMPA)، هيدروكسي اتيل آكريلات (HEA) به عنوان مواد اصلي تهيه شد. ساختار كوپليمر با استفاده از طيف‌سنجي فروسرخ تبديل فوريه (FT-IR) تأييد شد.

Novel heat-resistance UV curable waterborne polyurethane coatings modified by melamine

عملكرد پوشش ها توسط كالريمتري اسكن تفاضلي (DSC) و آناليز وزني حرارتي (TGA) و آزمايش هاي مكانيكي مانند سختي مداد و مقاومت در برابر آب ارزيابي شد. نتايج نشان داد كه فيلم اصلاح شده UVWPU داراي مقاومت حرارتي، مقاومت در برابر آب و خواص مكانيكي خوبي است.

دوز بهينه ملامين 4.70 وزني، دماي انتقال شيشه اي (Tg) فيلم اصلاح شده 20.4 درجه سانتيگراد و 5٪ دماي كاهش وزن (253 درجه سانتيگراد) 105 درجه سانتيگراد افزايش يافت. پس از خشك شدن فيلم اصلاح شده در دماي 130 درجه سانتيگراد به مدت 2 ساعت، هيچ تغييري در رنگ، چروك، پوسته پوسته شدن، جداشدگي و كفي يافت نشد.

Microstructural and mechanical assessment of the causes of failure of floors made of polyurethane-cement composites

اين مقاله نتايج آزمايش هاي ريزساختاري و مكانيكي يك كف ساخته شده از كامپوزيت پلي اورتان-سيمان را ارائه مي دهد كه پس از استفاده كوتاه مدت به طور قابل توجهي آسيب ديده است.

طبقه در يك ساختمان توليدي و انباري بزرگ واقع شده است. خسارات زيادي از جمله ساييدگي هاي موضعي، ناهمواري، سوختگي و سوختگي كف وارد شد كه همگي ايمني استفاده از آن را به خطر مي اندازند.

بر اساس آزمايشات انجام شده، خطا در اجراي طبقه آزمايش شده حذف و نشان داده شد كه فناوري اجراي آن صحيح است. بر اساس تحقيقات انجام شده نشان داده شد كه علت آسيب، استفاده نادرست از كف بوده است.

اين استفاده نادرست شامل اجازه دادن به چرخ هاي محرك ليفتراك براي چرخاندن پالت ها به منظور تحويل آنها به همراه كالا هنگام اضافه كردن يا چيدن پالت ها به يا از پشته پالت بود. پيامد چرخش افزايش موضعي سريع دماي كف بود كه باعث شوك حرارتي شد كه كف در برابر آن مقاوم نبود.

 

براي درك بهتر داده هاي تست ASTM، بررسي پنج استانداردي كه احتمالاً در تركيب مقايسه داده ها براي مشخصات كفپوش ظاهر مي شوند، بسيار مهم است.

ابتدا، اين مقاله بر روي سه روش تست - براي مقاومت فشاري، كششي و خمشي - تمركز مي‌كند كه به دليل آزمايش‌هايي كه روي نمونه‌هاي پوشش كف انجام مي‌شوند كه به يك بستر بتني نچسبيده‌اند، مي‌توانند گمراه‌كننده باشند. هر آزمايش بايد نتايجي فراتر از خواص يك بستر بتني متوسط ​​داشته باشد كه مطمئناً مطلوب است. با اين حال، مقادير آزمايش گزارش شده با عملكرد واقعي مطابقت ندارند زيرا كاربرد پوشش كف را براي يك بستر بتني ضعيف‌تر در نظر نمي‌گيرند. تنها بر اساس داده‌هاي گزارش‌شده، يك مشخص‌كننده ممكن است انتظار داشته باشد كه سيستم كف‌پوش طبق رتبه‌بندي‌هاي منتشر شده خود عمل كند، اما متوجه نمي‌شود كه بتن زير احتمالاً قبل از اين سطوح شكست مي‌خورد.

بسترهاي بتني كف معمولاً در ضخامت 102 تا 152 ميلي‌متر (4 تا 6 اينچ) ريخته مي‌شوند (شكل 1) و معمولاً داراي مقادير متوسط ​​عملكردي هستند:

مقاومت فشاري: 28 تا 35 مگاپاسكال (4000 تا 5000 psi)؛

استحكام كششي: 2 تا 3 مگاپاسكال (300 تا 400 psi)؛ و

استحكام خمشي: 4 تا 6 مگاپاسكال (600 تا 800 psi).

هر ويژگي فوق را مي توان با افزودن عناصر تقويت كننده افزايش داد و در نهايت دال بتني بايد به گونه اي طراحي شود كه الزامات عملكرد محيط را برآورده كند. ​

پوشش هاي رزيني كف بر روي دال هاي بتني با ضخامت تنها 3 تا 6 ميلي متر (118 تا 236 ميل) اعمال مي شود (شكل 1). حتي در اين ضخامت كم، پوشش كف مقاومت فشاري، كششي و خمشي بهتري نسبت به بتن معمولي خواهد داشت. با اين حال، اين مقادير بالاتر ممكن است باعث سردرگمي مشخص كننده ها شود، كه ممكن است فرض كنند مي توانند اين سطح عملكرد را از كل طبقه درك كنند. در واقع، از آنجايي كه بتن كمترين مخرج مشترك است، عملكرد سيستم كف سازي اساساً به بتن تبديل مي شود. به عنوان مثال، يك پوشش كف با مقاومت فشاري بالاتر از بتن ممكن است تحت يك بار سنگين مقاومت كند، در حالي كه بتن زير ممكن است در معرض شكست قرار گيرد. در حالي كه ممكن است پوشش دست نخورده باقي بماند، كف از كار افتاده است، زيرا مشكلات چسبندگي پوشش مطمئناً به دنبال خواهد بود.

 

همچنين ممكن است بتن صيقلي معماري را دوست داشته باشيد: دفاع از هدف طراحي

نتايج آزمايش ASTM براي مقاومت فشاري، كششي و خمشي همچنان مي‌تواند براي مقايسه كلي محصول با وجود ارتباط محدود آنها با بستر بتني مفيد باشد. با اين حال، براي مشخص‌كننده‌ها مهم است كه برخي تفاوت‌هاي ظريف را براي هر روش آزمايشي كه ممكن است بر مقايسه آنها از داده‌هاي بين آزمايشگاهي تأثير بگذارد، درك كنند.

 

مقاومت فشاري

 

ASTM C579-18 مقاومت يك ماده را در برابر تغيير شكل يا شكستن تحت نيروي فشار اعمال شده اندازه گيري مي كند. با پيروي از پروتكل روش تست استاندارد B، يك توليدكننده كفپوش يا آزمايشگاه، يك مكعب 50 ميلي‌متري (2 اينچي) از مواد پوششي را مي‌ريزد. سپس يك تكنسين تعيين مي كند كه قبل از خرد شدن نمونه، چه مقدار نيرو مي تواند به مكعب وارد شود (شكل 2).

 

شكل 2: ASTM C579-18، روش‌هاي تست استاندارد براي مقاومت فشاري ملات‌هاي مقاوم در برابر مواد شيميايي، گروت‌ها، سطوح يكپارچه و بتن‌هاي پليمري، تعيين مي‌كند كه يك مكعب از مواد پوششي قبل از خرد شدن چه مقدار نيرويي را تحمل مي‌كند.

شكل 2: ASTM C579-18، روش‌هاي تست استاندارد براي مقاومت فشاري ملات‌هاي مقاوم در برابر مواد شيميايي، گروت‌ها، سطوح يكپارچه و بتن‌هاي پليمري، تعيين مي‌كند كه يك مكعب از مواد پوششي قبل از خرد شدن چه مقدار نيرويي را تحمل مي‌كند.

مقادير به دست آمده از طريق اين روش آزمايش ممكن است با كاربرد واقعي پوشش در ضخامت معمولي آن مرتبط نباشد. مقاومت پوشش اعمال شده همچنان بيشتر از مقاومت بتن معمولي خواهد بود. به همين دليل است كه بتن از نظر تئوري مي تواند قبل از پوشش خرد شده و ترك بخورد و ارزش گزارش شده بالاتر پوشش تقريباً براي مقايسه محصول بي ربط باشد. مشخص‌كننده‌ها فقط بايد بتن را طوري طراحي كنند كه نيازهاي خدمات را برآورده كند و سپس اطمينان حاصل كنند كه مقاومت فشاري پوشش كف مشخص‌شده بالاتر از درجه بتن است.

 

ASTM C579-18 يك مقدار قابل مقايسه در بين نمونه‌هاي آزمايشي ارائه مي‌كند و به تعيين‌كننده‌ها اجازه مي‌دهد تا مقادير آزمايشي نسبتاً دقيق را از برگه‌هاي داده محصول ارزيابي كنند. با اين حال، اين مقادير ممكن است دقيق نباشند، زيرا اين روش آزمايشي به دليل تنوع آماده سازي نمونه، 15 درصد واريانس مجاز براي تكرارپذيري دارد.

 

براي غلبه بر كاستي‌هاي اين روش آزمايش، مشخص‌كننده‌ها ممكن است بخواهند به ويژگي‌هاي ازدياد طول پوشش توجه كنند تا اطمينان حاصل كنند كه مي‌تواند هر تركي را كه در نهايت ممكن است در بستر بتني ايجاد شود، از بين ببرد.

 

استحكام كششي

 

ASTM D638-14، روش تست استاندارد براي خواص كششي پلاستيك ها، مقاومت پوشش كف را در برابر شكستن تحت تنش هاي جدا شدن (كشش) تعيين مي كند. اين قابليت ازدياد طول پوشش (از هم جدا شده) را ارزيابي مي كند كه برعكس مقاومت فشاري آن (به هم فشار داده شده) است.

منبع :رنگ سوله


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۲:۲۲ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)

كفپوش اپوكسي يا پلي يورتان

​براي پاركينگ كفپوش اپوكسي بهتر است يا پلي يورتان ؟

به نوشته تاپ توريست : يكي از برترين نوع كفپوش ها براي مراكز تجاري بخصوص براي پاركينگ هاي اين مجتمع ها كفپوش هاي اپوكسي مي باشد. مجتمع هاي تجاري بزرگ در تهران و شهر هاي بزرگ كشور ازجمله ايران مال ، آواسنتر، پديده ، پاركينگ رضوي و … از كفپوش هاي اپوكسي استفاده مي كنند.

كفپوش اپوكسي از نوع كفپوش هاي بدون درز بوده كه به صورت يك مايع يكپارچه و با ضخامت 0/5 تا 10 ميليمتر بر روي كف هاي بتني سيماني، سنگي، فلزي و موزائيكي قابل اجرا مي باشد. اين محصول در رنگ ها و طرح هاي مختلف يافت مي شود و از زيبايي بالايي برخوردار است با ما در ثمين پليمر همراه باشيد.

 

كفپوش پلي اورتان جايگزيني براي كفپوش اپوكسي است. هنگامي كه در نتيجه اختلاط دو جزء با هم پخت مي شوند، مي توانند يك جزئي (خوش رطوبتي) يا دو جزئي باشند. رايج ترين انواع كفپوش پلي يورتان عبارتند از:

پوشش هاي كف با استفاده از غلتك و اسكاج براي محافظت از سطوح در برابر خراش استفاده مي شود.
لاك براي كف هاي چوبي كف هاي ضخيم تر كه با ماله به ضخامت 2-3 ميلي متر استفاده مي شود كف پلي اورتان پايه سيماني اغلب در ضخامت هاي بالاتر اعمال مي شود.
تا 1 سانتي متر در مقايسه با كفپوش هاي اپوكسي، نرم تر هستند و خاصيت ارتجاعي بيشتري دارند.
اگر مي خواهيد مقايسه دقيق تري از اپوكسي در مقابل پلي اورتان داشته باشيد، ويديوي زير بايد شما را راهنمايي كند.
 

What are the best parking floor stones and what are their characteristics?

كاشي‌ها نقش تعيين‌كننده‌اي در تعيين زيبايي‌شناسي و عملكرد كلي پاركينگ و ساير مناطق بيروني بازي مي‌كنند. كاشي هاي پاركينگ بايد به اندازه كافي محكم باشند تا بتوانند وزن سنگين و ترافيك را با دوام عالي براي سال ها با هم تحمل كنند.

اولويت اصلي در انتخاب كاشي هاي پاركينگ، دوام آن است، زيرا آنها بايد بارهاي سنگين خودرو را براي مدت طولاني تحمل كنند. شما مي توانيد كاشي هاي كف پاركينگ را بسته به سطح حركت ترافيكي كه در معرض آن قرار مي گيرند انتخاب كنيد.

سنگ هاي ساختماني انواع مختلفي دارند و بر اساس ويژگي هاي ظاهري و داخلي تقسيم بندي مي شوند. بر اساس اين ويژگي هاي بيروني و دروني، استفاده از هر سنگ خاص و متناسب با آن بايد در قسمت هاي مختلف مورد استفاده قرار گيرد.

مثلاً سنگ براي كف پذيرايي ساختمان مناسب است، لزوماً براي سنگ كف پاركينگ يا كف حياط مناسب نيست. از ويژگي هاي مهم سنگ كف مناسب پاركينگ مي توان به مقاومت در برابر پودر لباسشويي و اسيدها، مقاومت در برابر سايش، مقاومت در برابر سرما و يخبندان، مقاومت در برابر ضربه و ... اشاره كرد كه در ادامه در مورد ويژگي هاي ذكر شده توضيح خواهيم داد.

براي پاركينگ ساختمان با توجه به نوع پاركينگ بايد سنگ مناسب انتخاب شود تا علاوه بر زيبايي دائمي از آسيب و شكستگي نيز در امان باشد.

 

ويژگي‌هاي مسير پاركينگ مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت و رويكردي براي برنامه‌ريزي مسير بر اساس تئوري B spline پيشنهاد شد و مسير پارك با تنظيم نقاط كنترل محقق شد. نقاط برخورد احتمالي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت و معادلات محدوديت بر اين اساس ايجاد شد. محدوديت‌هاي جهت‌گيري در نقطه شروع، محدوديت‌هاي مكان در نقطه پاركينگ و محدوديت وسيله نقليه در نظر گرفته شد و معادلات محدوديت به ترتيب ايجاد شد. تابع سينماتيكي پاركينگ بر اساس تئوري فرمان آكرمن ارائه شد و تابع بهينه‌سازي مسير پاركينگ براي به حداقل رساندن حداكثر انحناي مسير در فرآيند پارك با محدوديت‌هاي ذكر شده در بالا ارائه شد.

 

فوم هاي (PU) از پلي ال هاي تهيه شده و متيلن-4،4 0-دي فنيل دي ايزوسيات (pMDI) با استفاده از پلي كت 5 و پلي كت 8 به عنوان كاتاليزور، Dabco DC5357 به عنوان سورفكتانت و آب به عنوان عامل دمنده توليد شد. . عملكرد فوم PU براي كاربردهاي بالقوه ارزيابي شد.

همانطور كه در جدول 4 نشان داده شده است، فوم PU با توجه به نام پليول مربوطه خود، يعني Pol-x، PUF-x نامگذاري شد. با افزايش نسبت وزني گليسرول خام به PET و DEG در واكنش دهنده ها، زمان كرم، زمان افزايش، زمان ژل ، چگالي و مقاومت فشاري فوم هاي PU توليد شده افزايش يافت .

تحت يك شاخص ايزوسيانات ثابت، پلي‌ال‌هايي با تعداد هيدروكسيل بالاتر به ايزوسيانات‌هاي بيشتري براي تهيه فوم PU نياز داشتند و منجر به چگالي و مقاومت فشاري بيشتر فوم شدند [32]. با افزايش عدد هيدروكسيل از 282.6 به 439.6 ميلي گرم KOH/g (جدول 1)، ميانگين چگالي و استحكام فشاري فوم هاي PU از پلي ال هاي PET و گليسرول خام به ترتيب از 25.1 به 29.5 كيلوگرم بر متر مكعب و 86.4 به 179.5 كيلو پاسكال افزايش يافت.

در مقابل، فوم‌هاي PU از پلي‌ال‌هاي مشتق شده از گليسرول خام (Pol-100) زمان كرم، زمان افزايش و زمان ژل بالاتري داشتند اما چگالي و مقاومت فشاري متوسطي داشتند (جدول 4). در مقايسه با Pol-50 با عدد هيدروكسيل 374.6 mg KOH/g Pol-100 داراي عدد هيدروكسيل كمتري (328.5 mg KOH/g) بود.

فوم‌هاي PU از Pol-100 داراي چگالي متوسطي مشابه فوم‌هاي PU از Pol-50 بودند، اما مقاومت فشاري متوسط ​​بالاتري نسبت به فوم‌هاي PU از Pol-50 داشتند. مشاهده شد كه محتواي گليسرول آزاد Pol-100 بسيار بيشتر از Pol-50 بود (جدول 2). بنابراين، مي توان نتيجه گرفت كه محتواي بالاي گليسرول آزاد پلي ال ها به افزايش مقاومت فشاري PUF-100 كمك مي كند. پديده مشابهي نيز در مطالعه قبلي ما در مورد توليد پلي‌ال‌ها و فوم‌هاي PU از گليسرول خام مشاهده شده است. در آن مطالعه، پلي‌ال‌هاي خام مشتق‌شده از گليسرول كه در دماي 200 درجه سانتي‌گراد به مدت 90 دقيقه در حضور صابون در شرايط جوي تهيه شده بودند،

محتواي گليسرول بيشتري (19.4 درصد) نسبت به پلي‌ال‌ها (6.73 درصد) توليد شده از 100 درصد نشان دادند. گليسرول خام در مطالعه كنوني. اين محتواي گليسرول بالاتر پلي‌ال‌ها به استحكام فشاري بالاتر 184.5 كيلو پاسكال از فوم‌هاي PU حاصل كمك مي‌كند [24].

در مطالعه حاضر، سطح اسيدهاي چرب بالا و استفاده از ايزوپروپوكسيد تيتانيوم و شرايط خلاء، كارايي استري‌سازي گليسرول با اسيدهاي چرب و ترانس استري‌سازي گليسرول و FAME را بهبود بخشيد. با اين حال، فوم PU مشتق از گليسرول خام با مقاومت فشاري كمتر به دليل كاهش محتواي گليسرول پلي‌ال‌هاي آن به دست آمد.

چگالي و مقاومت فشاري فوم هاي PU توليد شده داراي يك رابطه خطي مثبت است (شكل 3)، كه با مطالعات گزارش شده قبلي براي فوم هاي PU سفت و سخت ساخته شده از پلي ال هاي مبتني بر نفت مطابقت دارد [32،33]. مقاومت فشاري فوم‌هاي PU در اين مطالعه با فوم‌هاي PU مبتني بر روغن نباتي قابل مقايسه بود.

منبع : رنگ اپوكسي الوان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۷:۵۲ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)