میز اپوکسی میز اپوکسی .

میز اپوکسی

کفپوش اپوکسی یا پلی یورتان

​برای پارکینگ کفپوش اپوکسی بهتر است یا پلی یورتان ؟

به نوشته تاپ توریست : یکی از برترین نوع کفپوش ها برای مراکز تجاری بخصوص برای پارکینگ های این مجتمع ها کفپوش های اپوکسی می باشد. مجتمع های تجاری بزرگ در تهران و شهر های بزرگ کشور ازجمله ایران مال ، آواسنتر، پدیده ، پارکینگ رضوی و … از کفپوش های اپوکسی استفاده می کنند.

کفپوش اپوکسی از نوع کفپوش های بدون درز بوده که به صورت یک مایع یکپارچه و با ضخامت 0/5 تا 10 میلیمتر بر روی کف های بتنی سیمانی، سنگی، فلزی و موزائیکی قابل اجرا می باشد. این محصول در رنگ ها و طرح های مختلف یافت می شود و از زیبایی بالایی برخوردار است با ما در ثمین پلیمر همراه باشید.

 

کفپوش پلی اورتان جایگزینی برای کفپوش اپوکسی است. هنگامی که در نتیجه اختلاط دو جزء با هم پخت می شوند، می توانند یک جزئی (خوش رطوبتی) یا دو جزئی باشند. رایج ترین انواع کفپوش پلی یورتان عبارتند از:

پوشش های کف با استفاده از غلتک و اسکاج برای محافظت از سطوح در برابر خراش استفاده می شود.
لاک برای کف های چوبی کف های ضخیم تر که با ماله به ضخامت 2-3 میلی متر استفاده می شود کف پلی اورتان پایه سیمانی اغلب در ضخامت های بالاتر اعمال می شود.
تا 1 سانتی متر در مقایسه با کفپوش های اپوکسی، نرم تر هستند و خاصیت ارتجاعی بیشتری دارند.
اگر می خواهید مقایسه دقیق تری از اپوکسی در مقابل پلی اورتان داشته باشید، ویدیوی زیر باید شما را راهنمایی کند.
 

What are the best parking floor stones and what are their characteristics?

کاشی‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین زیبایی‌شناسی و عملکرد کلی پارکینگ و سایر مناطق بیرونی بازی می‌کنند. کاشی های پارکینگ باید به اندازه کافی محکم باشند تا بتوانند وزن سنگین و ترافیک را با دوام عالی برای سال ها با هم تحمل کنند.

اولویت اصلی در انتخاب کاشی های پارکینگ، دوام آن است، زیرا آنها باید بارهای سنگین خودرو را برای مدت طولانی تحمل کنند. شما می توانید کاشی های کف پارکینگ را بسته به سطح حرکت ترافیکی که در معرض آن قرار می گیرند انتخاب کنید.

سنگ های ساختمانی انواع مختلفی دارند و بر اساس ویژگی های ظاهری و داخلی تقسیم بندی می شوند. بر اساس این ویژگی های بیرونی و درونی، استفاده از هر سنگ خاص و متناسب با آن باید در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

مثلاً سنگ برای کف پذیرایی ساختمان مناسب است، لزوماً برای سنگ کف پارکینگ یا کف حیاط مناسب نیست. از ویژگی های مهم سنگ کف مناسب پارکینگ می توان به مقاومت در برابر پودر لباسشویی و اسیدها، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر سرما و یخبندان، مقاومت در برابر ضربه و ... اشاره کرد که در ادامه در مورد ویژگی های ذکر شده توضیح خواهیم داد.

برای پارکینگ ساختمان با توجه به نوع پارکینگ باید سنگ مناسب انتخاب شود تا علاوه بر زیبایی دائمی از آسیب و شکستگی نیز در امان باشد.

 

ویژگی‌های مسیر پارکینگ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و رویکردی برای برنامه‌ریزی مسیر بر اساس تئوری B spline پیشنهاد شد و مسیر پارک با تنظیم نقاط کنترل محقق شد. نقاط برخورد احتمالی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و معادلات محدودیت بر این اساس ایجاد شد. محدودیت‌های جهت‌گیری در نقطه شروع، محدودیت‌های مکان در نقطه پارکینگ و محدودیت وسیله نقلیه در نظر گرفته شد و معادلات محدودیت به ترتیب ایجاد شد. تابع سینماتیکی پارکینگ بر اساس تئوری فرمان آکرمن ارائه شد و تابع بهینه‌سازی مسیر پارکینگ برای به حداقل رساندن حداکثر انحنای مسیر در فرآیند پارک با محدودیت‌های ذکر شده در بالا ارائه شد.

 

فوم های (PU) از پلی ال های تهیه شده و متیلن-4،4 0-دی فنیل دی ایزوسیات (pMDI) با استفاده از پلی کت 5 و پلی کت 8 به عنوان کاتالیزور، Dabco DC5357 به عنوان سورفکتانت و آب به عنوان عامل دمنده تولید شد. . عملکرد فوم PU برای کاربردهای بالقوه ارزیابی شد.

همانطور که در جدول 4 نشان داده شده است، فوم PU با توجه به نام پلیول مربوطه خود، یعنی Pol-x، PUF-x نامگذاری شد. با افزایش نسبت وزنی گلیسرول خام به PET و DEG در واکنش دهنده ها، زمان کرم، زمان افزایش، زمان ژل ، چگالی و مقاومت فشاری فوم های PU تولید شده افزایش یافت .

تحت یک شاخص ایزوسیانات ثابت، پلی‌ال‌هایی با تعداد هیدروکسیل بالاتر به ایزوسیانات‌های بیشتری برای تهیه فوم PU نیاز داشتند و منجر به چگالی و مقاومت فشاری بیشتر فوم شدند [32]. با افزایش عدد هیدروکسیل از 282.6 به 439.6 میلی گرم KOH/g (جدول 1)، میانگین چگالی و استحکام فشاری فوم های PU از پلی ال های PET و گلیسرول خام به ترتیب از 25.1 به 29.5 کیلوگرم بر متر مکعب و 86.4 به 179.5 کیلو پاسکال افزایش یافت.

در مقابل، فوم‌های PU از پلی‌ال‌های مشتق شده از گلیسرول خام (Pol-100) زمان کرم، زمان افزایش و زمان ژل بالاتری داشتند اما چگالی و مقاومت فشاری متوسطی داشتند (جدول 4). در مقایسه با Pol-50 با عدد هیدروکسیل 374.6 mg KOH/g Pol-100 دارای عدد هیدروکسیل کمتری (328.5 mg KOH/g) بود.

فوم‌های PU از Pol-100 دارای چگالی متوسطی مشابه فوم‌های PU از Pol-50 بودند، اما مقاومت فشاری متوسط ​​بالاتری نسبت به فوم‌های PU از Pol-50 داشتند. مشاهده شد که محتوای گلیسرول آزاد Pol-100 بسیار بیشتر از Pol-50 بود (جدول 2). بنابراین، می توان نتیجه گرفت که محتوای بالای گلیسرول آزاد پلی ال ها به افزایش مقاومت فشاری PUF-100 کمک می کند. پدیده مشابهی نیز در مطالعه قبلی ما در مورد تولید پلی‌ال‌ها و فوم‌های PU از گلیسرول خام مشاهده شده است. در آن مطالعه، پلی‌ال‌های خام مشتق‌شده از گلیسرول که در دمای 200 درجه سانتی‌گراد به مدت 90 دقیقه در حضور صابون در شرایط جوی تهیه شده بودند،

محتوای گلیسرول بیشتری (19.4 درصد) نسبت به پلی‌ال‌ها (6.73 درصد) تولید شده از 100 درصد نشان دادند. گلیسرول خام در مطالعه کنونی. این محتوای گلیسرول بالاتر پلی‌ال‌ها به استحکام فشاری بالاتر 184.5 کیلو پاسکال از فوم‌های PU حاصل کمک می‌کند [24].

در مطالعه حاضر، سطح اسیدهای چرب بالا و استفاده از ایزوپروپوکسید تیتانیوم و شرایط خلاء، کارایی استری‌سازی گلیسرول با اسیدهای چرب و ترانس استری‌سازی گلیسرول و FAME را بهبود بخشید. با این حال، فوم PU مشتق از گلیسرول خام با مقاومت فشاری کمتر به دلیل کاهش محتوای گلیسرول پلی‌ال‌های آن به دست آمد.

چگالی و مقاومت فشاری فوم های PU تولید شده دارای یک رابطه خطی مثبت است (شکل 3)، که با مطالعات گزارش شده قبلی برای فوم های PU سفت و سخت ساخته شده از پلی ال های مبتنی بر نفت مطابقت دارد [32،33]. مقاومت فشاری فوم‌های PU در این مطالعه با فوم‌های PU مبتنی بر روغن نباتی قابل مقایسه بود.

منبع : رنگ اپوکسی الوان


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۷:۵۲ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)