میز اپوکسی میز اپوکسی .

میز اپوکسی

تنوع رنگ اپوکسی و کاربردهای مهندسی

​رنگ اپوکسی و کاربردهای مهندسی

هدف این تحقیق جایگزینی رنگ های بدون حلال اپوکسی بجای رنگ های پایه حلال آلی مرسوم در کاربردهای داخل مخازن است. به منظور یک بازنگری کلی بر ضرورت حذف تدریجی و کاهش استفاده از رنگهای پایه حلالی (آلی) درکاربردهای صنعت نفت، مطالعه روی انواع رنگ های جایگزینی صورت گرفته است،

خواص، فرمولاسیون، روش اعمال و مکانسیم پخت رتگهای با تکنولوژی جدید بطور اجمالی بررسی شده است. محدودیت های رنگ های پودری جامد، پایه آبی، پخت تشعشعی با تابشی در امکان استفاده از آنها برای کاربرد فوق الذکر بررسی گردیده و بدین منظور رنگ های اپوکسیی سالونت فری برای سطوح داخلی مخازن نفتی پیشنهاد می شود.

Epoxy paint is one of the toughest and most durable paint materials available on the market today. It’s also a great choice if you want to add a little extra shine to your floors

نانورنگدانه ها نوع جدیدی از رنگدانه ها هستند که ازنوع مواد هیبریدی می باشند. این مواد از رنگزای آلی و نانو ذرات سیلیکات لایه ای تشکیل می شوند. نانو رنگدانه ها تاکنون برای تهیه پوشش های پلیمری به کار رفته اند و پیشرفت در خواص گرمایی و پایداری زیر لایه و مواد رنگزا از خود نشان داده اند.

در این مقاله مواد رنگزای بازیک قرمز 14 در فضای درون لایه مونت موریلونیت سدیم در محیط آبی درج شده، مواد درج شده در مونت موریلونیت سانتریفیوژ، خشک و آسیاب شد تا ذرات نانورنگدانه پیش از مخلوط شدن با رزین اپوکسی آماده شود.

انواع رنگ اپوکسی

به طور کلی رزین اپوکسی با رنگ های زیر که به نام رنگ های اپوکسی شناخته شده اند، سازگاری دارد:

در مقاله ای در سایت اتاق رنگ پودری یا کوره ای معدنی: این نوع از رنگ‌های اپوکسی به صورت پودر می‌باشند. اعمال رنگ در قسمت‌های مختلف یک قطعه مانند گوشه‌ها و سطوح غیر قابل دسترسی، حداقل میزان هدر رفت رنگ، یکنواختی سطح رنگ پس از اعمال از جمله مزیت‌های رنگ های پودری به شمار می آیند. از جمله رنگ های اپوکسی پودری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ های پودری مخملی
رنگ های پودری صدفی (متالیک)
رنگ های پودری کروم
رنگ های پودری شبتاب (فسفرسانس)
رنگ های پودری شبرنگ (فلوئورسنت)
رنگ های جوهری
رنگ های میکروبی
رنگ های خمیری
رنگ مایع جوهری: رنگ‌های جوهری از گروه رنگ‌های مایع هستند که حالت شفافی به سطح می‌دهند. این دسته از رنگ‌ ها پوششی نیستند و سطح زیر کار خود را نمی‌پوشانند. از جمله رنگ های اپوکسی جوهری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

رنگ جوهری بر پایه ی الکل
رنگ جوهری بر پایه ی تینر
تفاوت مهم میان این دو دسته از رنگ های اپوکسی بعد از ترکیب این است که رنگ جوهری اپوکسی حالت شفاف یا ترنسپرنت به زمینه می‌دهد، ولی رنگ پودری از نوع پوششی است و این حالت را ایجاد نمی کند.

از آزمون انکسار اشعه ایکس زاویه کوچک (SAXS) برای مشخص کردن فاصله بین صفحات نانو رس و همچنین نفوذ مواد رنگزای بازیک قرمز 14 در فضای درون لایه رس و تغییر فاصله بین صفحات استفاده شد.

از آزمون طیف سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه (FT-IR) برای شناسایی گروههای عاملی و پیوندهای شیمیایی نانوذرات رس (مونت موریلونیت سدیم) و مواد رنگزای بازیک قرمز 14 و نانو رنگدانه قرمزاستفاده شد. در نهایت ازآزمون رنگ سنجی برای ارزیابی مطالعه تغییرات رنگی پوشش های پلیمری اپوکسی استفاده شد

اثر نانورنگدانه ها بر روی خواص رنگ سنجی کامپوزیت های پلیمری بر پایه رزین اپوکسی

 

تست‌های غوطه‌وری تسریع‌شده در آزمایشگاه برای بررسی عملکرد نمک زمرد پلی آنیلین و کامپوزیت پلی پیرول با کربن سیاه به عنوان افزودنی‌های یک پوشش رنگ اپوکسی انجام شده است.

پانل های فولادی پوشش داده شده با رنگ اصلاح شده با نمک زمرد پلی آنیلین بهترین محافظت را پس از 720 ساعت قرار گرفتن در محلول 3.5٪ NaCl ارائه کردند. نتایج نشان داد که این پلیمر رسانا ممکن است به عنوان بازدارنده خوردگی و تقویت کننده چسبندگی عمل کند.

مکانیسم حفاظتی ارائه شده توسط پلیمرهای رسانا نیز مورد بحث قرار گرفته است.

منبع :صنعت رنگ آلمان


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۱:۴۵ توسط:daneshjo موضوع: نظرات (0)